International Journal article  

de Carvalho, A., Dautriche, I., Lin, I. & Christophe, A. (2017). Phrasal prosody constrains syntactic analysis in toddlers. Cognition, 163, 67-79. doi:10.1016/j.cognition.2017.02.018

New insights into the genetic factors involved in dyslexia

La dyslexie est un trouble spécifique de l’acquisition de la lecture et de l’orthographe, qui affecte environ 5% des enfants. Les études de familles et de jumeaux ont suggéré depuis longtemps une composante génétique à la dyslexie. Ces 20 dernières années, plusieurs études ont avancé que certains gènes étaient associés à la dyslexie mais les résultats génétiques étaient jusqu’à présent peu informatifs, car les effectifs étaient encore insuffisants pour mener des analyses à l’échelle du génome entier.

How robust are meta-analyses to publication bias? Sensitivity analysis methods and empirical findings

Publication bias can distort meta-analytic results, sometimes justifying considerable skepticism toward meta-analyses. This talk will discuss recently developed statistical sensitivity analyses for publication bias, which enable statements such as: “For publication bias to shift the observed point estimate to the null, ‘significant’ results would need to be at least 10-fold more likely to be published than negative or ‘non-significant’ results” or “no amount of publication bias could explain away the average effect.” The methods are based on inverse-probability weighted estimators and use r

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