ENS - Ecole Normale Supérieure
Acte de conférence expertisé  

Peperkamp, S. & Dupoux, E. (2003). Reinterpreting loanword adaptations: The role of perception. In M.J. Solé, D. Recasens & J. Romero (Eds.), In Proceedings of the 15th International Congress of Phonetic Sciences, Adelaide: Causal Productions, 367-370.

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton

Chapitre d'ouvrage  

Kouider, S. (2018). Devenir scientifique pour comprendre qui nous sommes. In Michel Dugnat (Eds.), Bébé attentif cherche adulte(s) attentionné(s) (pp. 45-48). Toulouse, France: ERES